Cappellen FC – KRC Mechelen 1-1

Ondanks een sterke start is Cappellen FC er niet in geslaagd om de maat te nemen van RC Mechelen. Geel-rood was nochtans vroeg op voorsprong gekomen na een strak schot van Kesteleyn; zijn eerste voor Cappellen. RC Mechelen maakte echter uit het niets weer gelijk waarna de bezoekers beter in de wedstrijd kwamen. In een veel mindere tweede helft waren kansen schaars waardoor het gelijkspel logisch te noemen is.

Cappellen FC startte prima aan de wedstrijd. Bij een voorzet van Lemaire kon doelman Smet het leer net voor de neus van de inkomende Van Zantvoort wegduwen. Een minuutje later was het wel prijs. Na een prima aanval kwam de bal bij Kesteleyn die het leer overhoeks tegen de netten trapte: 1-0. Cappellen duwde door. Na een teruglegger van Verbist kon Symons uithalen, maar Smet bracht redding met de voet. En plots kwam Racing langszij. Uit het niets. Na een lange bal van Akarom kon Carrez op rechts aan de haal. Zijn voorzet werd nog licht beroerd door Joossens, maar Weuts stond op de juiste plaats om de 1-1 op het bord te zetten. De gelijkmaker bracht Cappellen uit haar ritme. De bezoekers kwamen zelfs dicht bij een voorsprong toen een vrije trap van Mrani bijna binnen ging.

Na de rust leek Cappellen even de draad van het eerste half uur weer op te nemen. Symons trapte eerst vanuit een scherpe hoek naast en op het uur trapte hij op aangeven van Kesteleyn de bal acrobatisch voorbij de tweede paal. Maar de opflakkering duurde niet lang. In het laatste half uur werd doelgevaar steeds schaarser. De laatste mogelijkheid was voor Carrez. Al moet gezegd dat Joossens nauwelijks problemen had met de schuiver. Een magere tweede helft zorgde dus niet meer voor doelpunten. Met wedstrijden tegen Belisia en Hades in het vooruitzicht krijgt Cappellen nu de top twee uit het klassement voorgeschoteld.

Cappellen FC: Joossens. Kesteleyn, Kil, Ristovic, Deckers; Nöstlinger, Van Kerckhoven, Verbist (89′ Da Silva), Lemaire; Van Zantvoort, Symons (79′ Tshimanga).
RC Mechelen: Kerckhofs, De Paepe, Knolleburg; Akarom, Mauro, Mrani, Carrez (83′ Walen De Keyser), Spaenhoven; Ventôse (70′ Heyvaert), Weuts.
Doelpunten: 10′ Kesteleyn 1-0, 17′ Weuts 1-1.
Geel: 5′ Mrani, 35′ Van Kerckhoven, 58′ Mauro, 76′ Heyvaert.