Cappellen FC – Hoogstraten 1-4

Nadat Cappellen FC vorige week al een les in efficiëntie kreeg, trakteerde Hoogstraten geel-rood op een ganse lessenreeks over het moderne voetbal. 0-1 na 20 seconden. 0-4 bij de rust. Hoogstraten was meer dan een klasse te sterk. De eerredder van Kil was niet meer dan een doekje voor het bloeden. Cappellen FC leed haar zwaarste thuisnederlaag sinds april 2014.

Cappellen, met Akarom en Nöstlinger aan de aftrap in de plaats van de geblesseerde Verbist en de geschorste Vallez, begon dramatisch aan de wedstrijd. Kuijlaars bracht laag voor vanop rechts. Naqqadi draaide zich vrij en trapte meteen de 0-1 op het bord. Tien minuten later kwam Kuijlaars naar binnen en trapte op de vuisten van Joossens. Hoogstraten bleef de wet dicteren. Net voorbij het kwartier bediende Naqqadi de volledig vrijgelaten Kuijlaars. Die kwam naar binnen en trapte de bal in de korte hoek binnen: 0-2. Alsof het allemaal niet erger kon stuurde Tilburgs halfweg de eerste helft Verheyen de diepte. Oog in oog met Joossens trapte de bezoekende rechtsachter de 0-3 op het scorebord. Dat Kuijlaars een absolute kwelduivel was voor geel-rood had u ongetwijfeld al opgemerkt. De winger trapte op het half uur ook nog eens tegen de paal. Voor het eerste gevaar van Cappellen zorgde Hoogstraten zelf. Verheyen speelde terug tot bij Espespo Nunez die zijn trap miste en de bal net naast het doel zal belanden. Op aangeven van Lemaire poeierde Nöstlinger de bal net over het doel. Cappellen leek zich stilaan in de wedstrijd te knokken, maar Hoogstraten was opnieuw daadkrachtiger. Voca ging door het centrum en legde de bal panklaar voor Fall die het leer in het lege doel kon leggen: 0-4. Na een vrije trap van Akarom kon Volant de bal terug leggen tot bij Kil die van dichtbij over mikte. De 0-4 bij de rust was niet eens overdreven.

Na de rust was er veel minder te beleven. Kil probeerde het vanop ruim 25 meter, maar Espeso Nunez stond op de juiste plaats. Aan de overzijde trapte Naqqadi eerst in het zijnet en vervolgens voorlangs. Hoogstraten duwde niet meer door en controleerde de wedstrijd. Halfweg de tweede helft kopte Meeuwis op de buitenkant van de paal. De beste lokale aanval van de wedstrijd kwam er na goed 70 minuten. De ingevallen Meukens zette zich door op links. Akarom miste echter eerst zijn schot en trapte vervolgens op Espeso Nunez. De wedstrijd leek helemaal dood te bloeden, maar toen Walen De Keyser de bal de diepte inspeelde, kon Kil zich doorzetten en de netten alsnog doen trillen: 1-4.

Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Van Kerckhoven; Kil, Deckers (63′ Meukens), Akarom, Nöstlinger; Van Zantvoort (71′ Ristovic), Walen De Keyser.
Hoogstraten: Espeso Nunez, verheyen, Van Dooren, Meeuwis (82′ Defossez), Vermeeren; Havermans (85′ Defossez), Tilburgs; Kuijlaars (78′ Budts), Naqqadi, Voca; Fall.
Doelpunten: 1′ Naqqadi 0-1, 17′ Kuijlaars 0-2, 22′ Verheyen 0-3, 38′ Fall 0-4, 88′ Kil 1-4.