Cappellen FC – Hades Hasselt 2-1

Cappellen FC heeft ook de scalp van Hades genomen en schuift met haar vierde zege op rij verder op in het klassement. Geel-rood was de betere ploeg en leidde na een uur met 2-0 na treffers van Walen De Keyser en een eigen doelpunt van Gueroui. Hades nam veel risico in het slot en kwam via de ingevallen Roman opnieuw in de wedstrijd. Cappellen zag af in de slotfase, maar hield de punten wel thuis. Het is overigens al van het seizoen 2016-2017 geleden dat geel-rood nog eens vier wedstrijden op rij zegevierend afsloot.

Met Meukens in de plaats van Vallez (buikgriep) voerde Tom Schipper opnieuw één wijziging door aan zijn basiself. Het eerste doelgevaar kwam van de bezoekers. Een schot van Demulder week af, maar kon Joossens niet verrassen. Aan de overzijde kwam Walen De Keyser slechts centimeters te kort om een lage voorzet van Van Kerckhoven binnen te duwen. Een tiental minuten later kwam er via Lemaire een nieuwe scherpe voorzet. Ditmaal kon Jacqemyn het leer ontzetten voor de inkomende Walen De Keyser. De derde flankvoorzet was de goede. Akarom opteerde voor een inzenden in de lucht; Walen De Keyser knikte het leer binnen: 1-0. Cappellen ging meteen op zoek naar een tweede treffer. Akarom legde achteruit tot bij Lemaire die naast trapte. Na een dieptebal van Geuens kon Deckers aan de haal. Walen De Keyser devieerde de bal naast de verste paal. Hades onderging de wet van de sterkste en kon slechts in de slotminuut nog eens dreigen. De vrije trap van Jacquemyn was echter pal op Joossens.

De tweede helft was nauwelijks afgetrapt toen Cauberghs goed wegkwam. Hij had de doorgebroken Lemaire neergehaald, maar kreeg slechts geel. Hades had tactisch bijgestuurd en kwam beter in de wedstrijd. Cauberghs haalde uit, maar trapte naast. Cappellen bleef echter een aardig mondje meespelen. Akarom bediende Lemaire die met links naast trapte. Enkele minuten later kon Walen De Keyser zich doorzetten. Zijn lage voorzet werd door Gueroui in eigen doel verwerkt: 2-0. Hades moest risico’s nemen en dat gaf Cappellen ruimte op de tegenaanval. Deckers bereikte Walen De Keyser die hoog over trapte. Bij een vrije trap net buiten het halve maantje moest Joossens zich reppen om de knal van Calgan onder de lat weg te duwen. Even later had de doelman minder moeite met een kopballetje van Cauberghs. Geel-rood leek de wedstrijd eenvoudig te kunnen uitspelen tot de ingevallen Roman een voorzet van Calgan binnen kopte: 2-1. De Hasselaars gingen in een verwoed slotoffensief op zoek naar de gelijkmaker, maar echte kansen waren er niet meer. De beste kans was nog voor Nöstlinger die zijn schot millimeters naast zag gaan. Cappellen pakt dus een vierde overwinning op rij en sluit aan bij de top vijf van het klassement.

Cappellen FC: Joossens; Akarom, Volant, Geuens, Van Kerckhoven; Verbist (76′ Medelinskas), Kil; Lemaire (84′ Ristovic), Meukens (72′ Nöstlinger), Deckers; Walen De Keyser.
Hades: Gybels; Cauberghs, Jacquemyn, Gueroui (66′ Roman), Elens; Claes, Reykers; Calgen, Vanratingen, Demulder; Bongiorno (5′ Paumen, 61′ Verbeeck).
Doelpunten: 23′ Walen De Keyser 1-0, 61′ Gueroui 2-0 (eigen doelpunt), 81′ Roman 2-1.
Geel: 46′ Cauberghs, 68′ Calgan, 68′, Joossens, 89′ Kil.