Cappellen FC – Diegem Sport 1-0

Een doelpunt van Jonas Van Kerckhoven. Dat maakte het verschil in de partij tegen Diegem die hoofdzakelijk in het teken stond van het afscheid van Wesley Geuens en Maxim Volant. Want laat ons wel wezen. De Vlaams-Brabanders verdienden minstens een punt. De drie punten bleven echter in Kapellen. Geel-rood blijft op plaats vier, maar is nog lang niet zeker van de eindronde.

Cappellen begon met veel balbezit en goede wil aan de wedstrijd. Maar in de zone van de waarheid ontbrak het aan de nodige scherpte om de bezoekers echt in de problemen te brengen. En na een kwartier ontsnapte Cappellen een eerste keer. Egerickx legde af; Mauën trapte op de lat. Aan de overzijde liet Cappellen haar voetballende kwaliteiten zien. Van Zantvoort bereikte Akarom die echter Atheban op zijn weg vond. Niet veel later trapte Van Zantvoort naast. Het niveau zakte en Cappellen was te nonchalant om een gehandicapt Diegem het vuur aan de schenen te leggen. En dat zorgde ervoor dat Diegem gewoon de gevaarlijkste ploeg werd. Egerickx trapte na lokaal balverlies naast en kon even later net niet bij een voorzet van Mauën. Diezelfde Mauën punterde met de rust in zicht nog naast.

Wie een scherper Cappellen verwacht had na de koffie, kwam bedrogen uit. Mauën, weer hij, ging aan de haal, maar trapte naast En Sulejmani trapte te zwak om Joossens te verontrusten. Ook Cojocaru zorgde voor gevaar. Hij twijfelde tussen een voorzet en een schot; de bal ging maar net naast. En toen viel het doelpunt aan de overzijde. Van Zantvoort lanceerde Walen De Keyser die de bal panklaar legde voor de mee opgerukte Van Kerckhoven: 1-0. Diegem was even van slag en Cappellen kreeg meer kansen. Lemaire kapte zich vrij, maar trapte met links naast. Atheba pakte een schot van Kil en Volant kopte van dichtbij op de bezoekende doelman. Aan de overzijde duwde Joossens een schot van De Koker naast. De wedstrijd leek stilaan dood te bloeden, maar toen Kil met zijn tweede geel richting kleedkamers moest, werd het nog een nagelbijter. Na een hoekschop kon Denayer koppen. Akarom stond op de lijn om de bal te ontzetten. En nog was het niet gedaan. Want Joossens redde een schot van Egerickx en op die hoekschop was het weer bijna prijs. Maar Akarom stond opnieuw op de juiste plaats om een schot van Barkellil weg te vegen. De 1-0 bleef op het bord; Wesley Geuens kreeg een mooie applausvervanging en de drie punten bleven in het Jos Van Wellenstadion.

Cappellen FC: Joossens; Volant, Geuens (89′ Olongo Ekila), Ristovic (63′ Verbist); Akarom, Kil, Deckers, Van Kerckhoven; Lemaire, Van Zantvoort; Walen De Keyser (88′ Meukens).
Diegem: Atheba; Kassanda Mulumba (71′ Van Lautem), Verbesselt, Bautmans, Cojocaru; Honshoven (71′ Frix), De Koker; Egerickx, Mauën, Denayer; Sulejmani (80′ Barkellil).
Doelpunt: 61′ Van Kerckhoven 1-0.
Geel: 47′ Kil, 88′ Barkellil, 89′ Akarom, 90′ Verbist.
Rood: 86′ Kil (tweemaal geel)