Cappellen FC – City Pirates 2-0

Na twee opeenvolgende nederlagen kon Cappellen tegen City Pirates opnieuw aanknopen met een zege. Via Nico Lemaire was het na een kwartier al op voorsprong geklommen, waarna geel-rood doorlopend de wedstrijd kon controleren. Een kwartier voor affluiten zorgde Holly Tshimanga voor de bevrijdende 2-0 waardoor Cappellen opnieuw tot op twee punten van leider Hades nadert.

Kris Lenaerts ving de afwezigheid van Geudens en Kil op door Nöstlinger naar het centrum van de verdediging te halen. Ook Van Zantvoort schoof een rij achteruit. Cappellen nam de partij meteen in handen en drukte City Pirates op de eigen speelhelft. Het eerste gevaar volgde pas na een kwartier. Een hoekschop van Deckers belandde voor de voeten van Symons wiens schot afgeblokt werd. Niet veel later recupereerde El Madani en bediende hij vervolgens Lemaire die de bal hard in benedenhoek binnen trapte :1-0. Na een hoekschop van Deckers kon Lemaire opnieuw uithalen. Ditmaal kon Verbist wel redding brengen. Na een half uur kwam City Pirates beter in de wedstrijd. Borges snoepte Ristovic de bal af, waarna Ernst kon uithalen. Joossens kon de bal in hoekschop duwen. Die leverde een nieuwe mogelijkheid op voor de bezoekers. Het schot van Borges werd echter afgeblokt.

Na de rust nam Cappellen de partij opnieuw in handen. Nöstlinger kopte een hoekschop van Deckers tegen de dwarsligger. Cappellen had de wedstrijd onder controle en de bezoekers waren niet bij machte om geel-rood in de problemen te brengen. Verbist en Meukens trapten voor de thuisploeg over. Met nog een kwartier op de klok viel de beslissing. Via Meukens en Lemaire kwam de bal bij Symons die vanopt de achterlijn kon terugleggen tot bij Tshimanga die de bal simpel naast Verbist in doel legde: 2-0. Eén keer kwam City Pirates nog even dreigen. Na een knappe dribbel trapte Ugoh echter naast.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Nöstlinger, Ristovic, Deckers; Van Zantvoort, El Madani, Verbist (72′ Meukens), Lemaire (88′ Da Silva); Tshimanga (78′ Littel), Symons.
City Pirates: Verbist; Kromah, Cloetens, Somers, Van Cauwenberg; Wilms, Van Den Bogerd, Ibn El Mokadem; Ernst (77′ Van Hove), Omuero (46′ Ugoh), Borges (64′ Sawaneh).
Doelpunten: 16′ Lemaire, 76′ Tshimanga 2-0.
Geel: 5′ Kesteleyn, 61′ Borges, 90+2′ Cloetens.