Cappellen FC – City Pirates 0-2

Cappellen FC is er ook tegen City Pirates niet in geslaagd om aan te knopen met een zege. De bezoekers startten snediger en kwamen via Filali verdiend op voorsprong. Volant en Kil kwamen voor de rust dicht bij de gelijkmaker. Na de rust controleerde City Pirates de wedstrijd en Borges maakte er op de tegenaanval 0-2 van.

Nog voor de aftrap moest Bart De Roover zijn troepen herschikken. Willemsen kwam in extremis aan de aftrap om de geblesseerde De Vriese te vervangen. City Pirates begon het beste aan de wedstrijd. Van Zantvoort kopte een voorzet van Filali pal op Joossens. Volant blokte niet veel later een kopbal van El Jattari. Aan de overzijde ging een volley van Willemsen meters naast. Cappellen bracht te weinig en onderging de wet van de sterkste. Joossens moest een schot van El Jattari over de lat duwen. Toch kwam Cappellen op het half uur dicht bij de openingstreffer. Cornelissen onderschepte een slechte terugspeelbal van Dreesen, maar Roef bracht redding. Het doelpunt viel aan de overzijde. Van Hove bracht voor en Filali kegelde de bal in één tijd voorbij Joossens: 0-1. Dat doelpunt schudde Cappellen dan eindelijk wakker. Een kopbal van Volant werd voor de lijn gered en Roef had een wereldsave in huis om een kopbal van Kil uit zijn doel te ranselen.

Na de rust probeerde Cappellen de wedstrijd naar haar hand te zetten, maar City Pirates ving de thuisploeg ver van haar eigen doel op. Ook de inbreng van de herstelde Mathyssen bracht weinig zoden aan de dijk. Bovendien moest geel-rood opletten voor de counters via de snelle El Jattari. Het was ook één van die tegenaanvallen die de wedstrijd definitief besliste. Van Den Bogerd lanceerde de vergeten Borges die de bal rustig naast Joossens in de doel plaatste: 0-2. In het slot kwam Destoop nog dicht bij de eerredder, maar de score wijzigde niet meer.

Cappellen: Joossens; Volant, Lenaerts, Geuens, Lemaire; Willemsen, Kil, Floren, Deckers; Cornelissen en Faria Da Silva.
City Pirates: Roef; Achter, Dreesen, Kwik, Van Hove; Filali, Sababti, Van Den Bogerd, Moussaoui; El Jattari en Van Zantvoort.
Doelpunten: 32′ Filali 0-1, 81′ Borges 0-2.
Geel: 51′ Geuens, 88′ Mathyssen.