Cappellen FC – Belisia Bilzen 1-0

Cappellen FC behaalde vandaag verdiend de volle pot tegen Belisia Bilzen. Voor het eerst dit seizoen pakt geel-rood zes op zes; meteen de perfecte start voor nieuwbakker hoofdtrainer Tom Schipper. Voor de rust kregen we een open wedstrijd te zien met kansen aan beide zijden. Na de rust leken de bezoekers te speculeren op een puntendeling, maar een treffer van Robbe Kil op aangeven van Jonas Van Kerckhoven maakte het verschil.

Beide ploegen kozen van bij aanvang voor aanvallend voetbal wat resulteerde in een wedstrijd aan een hoog tempo. Belisia stak als eerste de neus aan het venster, maar het schot van Landuyt ging naast. Aan de overzijde had Cascio weinig problemen met een kopbal van Walen De Keyser. Cappellen had het niet onder de markt met de vinnige bezoekers. Na zo’n snelle aanval kwam Landuyt oog in oog met Joossens die echter zijn hoek goed verkleind had. Halfweg de eerste periode had Cascio de nodige moeite met een poging van Vallez. Het spel ging goed op en neer en de neutrale toeschouwer beleefde een aangename wedstrijd. Joossens moest zich reppen om Cauwenberg af te stoppen en Wijnen knalde naast. Gaandeweg nam Cappellen het initiatief over. Na een actie van Walen De Keyser stuitte de mee opgerukte Volant op de bezoekende doelman. Seconden later werd een kopbal van Walen De Keyser gepareerd. Cappellen zocht nadrukkelijk de openingstreffer, maar Haenen kon zijn doelman op de lijn bijspringen om een schuiver van Walen De Keyser te ontzetten. Niet veel later redde Cascio een kopbal van Van Kerckhoven uit de benedenhoek.

Na de pauze kozen de bezoekers voor iets meer zekerheid waardoor kansen schaarser werden. Cappellen bleef wel de dominantste ploeg. Pas na twintig minuten volgde het eerste echte doelgevaar. Van Kerckhoven haalde achterlijn en vond Kil voor doel. Die legde via de paal de bal tegen de touwen: 1-0. Cappellen zette door. Meukens trapte, maar Cascio duwde in hoekschop. Belisia moest komen, maar de Limburgers kwamen niet verder dan lange ballen richting doel pompen. Het grootste gevaar kwam nog van de roodhemden. Lemaire trapte echter over en Walen De Keyser vond andermaal Cascio op zijn weg.

Cappellen FC: Joossens; Akarom, Volant, Geuens, Van Kerckhoven; Verbist (74′ Nöstlinger), Kil; Lemaire, Van Zantvoort (47′ Meukens), Vallez (88′ Ristovic); Walen De Keyser.
Belisia Bilzen: Cascio; Wagemans (80’Brants), Lathouwers, D. Haenen, Paulus; Voorjans, Wijnen, Vandecaetsbeek; La Mantia, Cauwenberg; Landuyt (80′ Boiten).
Doelpunt: 64′ Kil 1-0.