Cappellen FC – Belisia Bilzen 1-0

In een onderhoudende wedstrijd leken de beide doelmannen aan het langste eind te trekken, maar dankzij een late treffer van invaller Walen De Keyser heeft Cappellen FC de drie punten weten thuis te houden. Door het puntenverlies van Jong KV Mechelen en Hasselt springt geel-rood naar de eerste plaats in het klassement.

Beide ploegen hadden er zin in en dat leverde een zeer open eerste helft op. Cappellen zorgde al snel voor doelgevaar. Verbist ging op links aan de haal. Via Lemaire kwam de bal tot bij Symons wiens schot in hoekschop afweek. Aan de overzijde haalde Wijnen uit; Joossens bokste in hoekschop. Op aangevan van Symons kon Lemaire met links trappen. Grootaers redde met de voet. En geel-rood bleef vlot combineren. Via Nöstlinger, die de geblesseerde Verbist was komen vervangen, en Van Zantvoort werd Symons diep gestuurd, maar Grootaers kwam goed uit. Na een nieuwe run van Lemaire was het weer Symons die kon trappen. Opnieuw kon Grootaers met de voet redding brengen. Halfweg de eerste periode kwamen de Limburgers beter in de wedstrijd. Wijnen speelde La Mantia vrij; Geudens gooide zich in de baan van het schot om erger te voorkomen. En ook Joossens moest zich tonen. Met moeite stopte hij een pegel van Paulus en ook bij een trap van Nelissen moest de doelman zich reppen. Met de rust in zicht kreeg Cappellen nog de beste kans. Symons werd diep gestuurd, maar oog in oog met Grootaers trapte hij naast.

Na de rust duurde het langer voor we doelgevaar konden noteren. Net voor het uur moest Joossens tweemaal echt zijn klasse tonen. Eerst duwde hij een schot van Wijnen uit de benedenhoek. Niet veel later werd ook een uitstekende kopbal van Alaerts glansrijk uit het doel geranseld. Tussendoor probeerde Lemaire aan de overzijde Grootaers tegenvoets te nemen, maar de doelman kon er nog net bij met de voet. Naarmate de tijd verstreek, leken beide ploegen zich stilaan neer te leggen bij de puntendeling. De ingevallen Tshimanga trapte naast, maar verder werden kansen schaarser. Tot de slotminuut van de reglementaire speeltijd. Deckers schilderde de bal op het hoofd van Walen De Keyser die de bal tegen de netten kopte: 1-0. Belisia had nauwelijks tijd om nog te reageren. Verder dan een kopbal die overging kwam het niet meer.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Geudens, Ristovic, Deckers; Kil, Van Kerckhoven, Lemaire (64′ Tshimanga), Verbist (8′ Nöstlinger, 83′ Meukens); Van Zantvoort en Symons (64′ Walen De Keyser).
Belisia: Grootaers; Wagemans (83′ Ernens), Lathouwers, Haenen, Paulus; Alaers, Vandecaetsbeek, La Mantia (90′ Allegria), Nelissen; Martin Suarez en Wijnen.
Doelpunt: 90′ Walen De Keyser 1-0.
Geel: 67′ Tshimanga.