Bocholter VV – Cappellen FC 0-1

Een wedstrijd waarin elk team één speelhelft voor haar rekening nam, leek op een logisch gelijkspel te eindigen. Tot Thomas Van Zantvoort in minuut 93 zijn moment gekomen achtte en Cappellen alsnog de drie punten bezorgde in het duel met Bocholt. Door deze zege blijft Cappellen FC op de tweede plaats en nadert het zelfs tot op twee punten van leider Hades. Nog drie weken nagelbijten.

Cappellen begon het beste aan de wedstrijd. Al in de openingsminuut dwong het een hoekschop af, maar Kil kon net niet besluiten. Nog voor het kwartier trapte Symons vanopt ruime afstand na. Na die aanvangsfase nam Bocholt meer en meer het initiatief over. Na een dubbelpass met Vandersmissen mikte Azevedo op Joossens. Beide ploegen hielden elkaar in evenwicht in de eerste periode, maar de kansen waren toch veelal voor de thuisploeg. Op aangeven van Azevedo mikte Paesen op Joossens. De beste kans volgde vijf minuten voor de koffie. Opnieuw was Vandersmissen belangrijk in de opbouw. Matheï trapte op de paal, waarna Jacobs op Joossens mikte. Opvallend was dat Bocholt in de eerste periode al twee spelers geblesseerd zag uitvallen. Ook Verbist haalde het einde van de eerste helft niet.

Vroeg in de tweede helft kon Bocholt opnieuw dreigen. Na een Kapelse hoekschop schakelde Bocholt snel om. Matheï stootte door, maar Joossens redde met de voet. Vanaf dan werd Cappellen echter steeds sterker. Van Zantvoort vond Deckers in de hoek; Tshimanga trapte echter naast. Ook Kesteleyn haalde de achterlijn. Symons kon vanuit de draai afdrukken, maar Wertelaers redde knap. Bocholt verloor ook in de tweede helft nog twee spelers met blessures waardoor Cappellen steeds nadrukkelijker op zoek ging naar de zege. Kesteleyn bereikte Van Zantvoort in de zestien. Hij miste echter zijn controle. Vijf minuten later deed hij het echter een pak beter. De bal van de laatste kans belandde opnieuw bij Van Zantvoort die de bal ditmaal wel voorbij een kansloze Wertelaers knalde: 0-1.

Bocholt: Wertelaers; Dirkx (51′ Vanheukelom), Wertelaers, Lenaerts, Zotti (85′ Pinxten); Paesen, Doms, Brulmans (9′ Bussels), Azevedo (39 Jacobs); Vandersmissen, Matheï.
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Nöstlinger, Kil, Deckers; El Madani, Van Kerckhoven; Verbist(42′ Tshimanga), Lemaire (83′ Meukens); Van Zantvoort, Symons.
Doelpunt: 90+3′ Van Zantvoort 0-1.
Geel: 82′ Kesteleyn, 82′ Lemaire, 88′ Doms.
Rood: 90+3′ Lemaire (tweemaal geel)