Bocholt VV – Cappellen FC 2-4

Na een aangename pot voetbal kon Cappellen FC de drie punten mee op de bus nemen. Geel-rood speelde een sterke eerste helft en kwam tweemaal verdiend op voorsprong. De doelpunten van Meukens en Lemaire waren pareltjes. Bocholt kwam echter tweemaal langszij. Net op het ogenblik dat Bocholt de wedstrijd in handen leek te nemen, scoorde Van Zantvoort de 2-3. In de toegevoegde tijd nam Walen De Keyser alle twijfels weg: 2-4.

Tom Schipper verraste enigszins door Nöstlinger uit te spelen als vervanger van de geschorste Volant. Ook Lemaire kwam in de basiself ten nadele van Walen De Keyser. Cappellen startte, mede door het windvoordeel, uitstekend aan de wedstrijd. Na nauwelijks drie minuten haalde Verbist de achterlijn. Van Zantvoort liet de aflegger passeren, maar Meukens was net niet doortastend genoeg. Na een tiental minuten stoomde Van Kerckhoven door op rechts. Hij bracht de bal bij Kil. Die dwong Wertelaers tot een parade. Na een afgeweerde hoekschop bracht Meukens de bal voor doel. Wertelaers loste, maar kon de bal net voor de inkomende Ristovic ontzetten. De voorsprong kon niet uitblijven; al kwam ze ietwat verrassend tot stand. Raf Meukens trapte een hoekschop met wat hulp van de wind rechtstreeks in doel: 0-1. En Cappellen bleef de wet dicteren. Na een vlotte omschakeling poeierde Akarom echter naast. Na een half uur kwam Bocholt eindelijk in de wedstrijd. Joossens had een knappe redding in huis om Azevedo van de gelijkmaker te houden. Toch kwam Bocholt langszij. Dieme bracht voor en Paesen dook aan de tweede paal op om de 1-1 tegen de netten te duwen. Na een hoekschop van Opdenakker kon Janssen koppen, maar Joossens pakte. We leken met een gelijke stand te gaan rusten tot Ristovic Lemaire lanceerde. De gelegenheidsspits vertrok op eigen helft, liep de ganse verdediging aan flarden en trapte de 1-2-ruststand weergaloos op het bord. Een leuke extra voor zijn honderdste wedstrijd voor geel-rood.

In de tweede helft nam Bocholt de wedstrijd in handen. Bertjens mikte al snel tegen de paal. Aan de overzijde trapte Lemaire binnen het bereik van Wertelaers. Na een kopbal Doms loste Joossens de bal, maar redde hij knap de herneming van Bertjens. Toch kon Cappellen haar voorsprong niet vasthouden. Geel-rood kreeg de bal niet weg; Scheelen bracht opnieuw voor en Dieme kopte de gelijkmaker binnen: 2-2. De wedstrijd leek te kantelen, want Bocholt begon in haar kansen te geloven. Maar het lot was Cappellen gunstig gezind. De Limburgers leden dom balverlies en Van Kerckhoven bereikte Van Zantvoort die de bal tegen de netten devieerde: 2-3. De nieuwe achterstand was een domper voor Bocholt dat duidelijk van slag was. Geel-rood kon de lokale aanvalsgolven relatief eenvoudig afhouden en bleef gevaarlijk op de tegenaanval. Op aangeven van Meukens knalde Walen De Keyser naast. In de slotfase stond het vizier van de invaller beter afgesteld. Op aangeven van Geyskens wist hij Wertelaers nu wel te kloppen. 2-4 en Cappellen staat naast Londerzeel op plaats vijf in het klassement.

Bocholt: Wertelaers; Scheelen, Ulenaers, Janssen, Dieme; Opdenakker, Doms; Paesen (83′ Vanheukelom), Dirkx (53′ Allegria), Azevedo (74′ Vandersanden); Bertjens.
Cappellen FC: Joossens; Nöstlinger, Geuens, Ristovic; Akarom, Kil, Verbist (78′ Deckers), Van Kerckhoven; Lemaire (68′ Walen De Keyser), Meukens (83′ Geyskens); Van Zantvoort.
Doelpunten: 18′ Meukens 0-1, 35′ Paesen 1-1, 45′ Lemaire 1-2, 55′ Dieme 2-2, 66′ Van Zantvoort 2-3, 90+4′ Walen De Keyser 2-4.
Geel: 40′ Doms, 75′ Dieme.