Bocholt – Cappellen FC 2-0

Cappellen FC moest ook in Bocholt haar meerdere erkennen. Al na een kwartier keek geel-rood tegen een achterstand aan na een kopbaldoelpunt van Wouter Scheelen. Via Walen De Keyser kwam Cappellen wel dicht bij de gelijkmaker, maar toen Bocholt rond het uur een betwist tweede doelpunt lukte, was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Walen De Keyser kopte nog op de lat, maar de Limburgers pakten verdiend de zege.te

Bocholt startte sterk en Joossens moest al snel een poging van Van Den Putte in hoekschop werken. Rond het kwartier klom de thuisploeg op voorsprong. Vanhaen bracht voor en de inlopende Wouter Scheelen kopte raak: 1-0. Niet veel later kopte Peeters net naast. De vele voorzetten vanop de flanken zorgden steevast voor gevaar. Toch kwam Cappellen op het half uur bijna langszij. Na een hoekschop van Mulder werd een schot van Walen De Keyser door Dieme van de doellijn geveegd.  Toch bleef Bocholt de wet dicteren. Maes duwde naast en Joossens moest Bertjens met een knappe reflex van de 2-0 houden. Ook een schicht van Maes werd door Joossens onschadelijk gemaakt. Aan de overzijde pakte Wertelaers een afgeweken schot van Van Kerckhoven.

Vroeg in de tweede helft probeerde Seppe Kil het vanop afstand. Wertelaers had moeite met het botsende schot. De Limburgers bleven echter ook na de pauze de gevaarlijkste ploeg. De pas ingevallen Kessels duwde een voorzet van Bertjens tegen de paal. Net voor het uur werd de wedstrijd dan beslist. Bertjens ging gevaarlijk in duel met Volant, maar mocht doorgaan, waarna de spits gelanceerd werd door Van Den Putte en de 2-0 kon binnen schuiven. Cappellen reageerde via Seppe Kil die zich op rechts doorzette, maar naast trapte. Niet veel later kopte Walen De Keyser binnen het bereik van Wertelaers. Cappellen nam steeds meer risico’s en dat gaf ruimte voor Bocholt op de tegenaanval. Joossens had moeite met een schot van Maes en maakte even later een schot van Bertjens onschadelijk. De doelman duwde ook een schot van Bertjens in hoekschop en stopte een poging van Kessels. De laatste kans was nog voor Cappellen, maar Walen De Keyser kopte de voorzet van Willemsen tegen de lat.

Bocholt: Wertelaers; R. Scheelen, Palmans, Dieme, Vanhaen; Van Den Putte, Peeters; W. Scheelen, Maes, Bloemen (50′ Kessels); Bertjens.
Cappellen FC: Joossens; Floren (4′ Willemsen), Volant, Geuens, Van Kerckhoven; Edwards, R. Kil, De Vriese; Mulder, S. Kil; Walen De Keyser.
Doelpunten: 16′ W. Scheelen 1-0, 59′ Bertjens 2-0.
Geel: 37′ Volant, 45′ Palmans, 61′ Mulder.
Rood: 73′ Palmans (tweemaal geel).