Berchem Sport – Cappellen FC 2-2

Cappellen FC leek op het veld van Berchem Sport op weg naar een verdiende zege, maar gaf in het slot andermaal een 0-2-voorsprong uit handen. Bart Cornelissen had geel-rood met twee doelpunten op rozen gezet. Berchem kwam in de tweede helft lang tijd niet tot kansen, maar wist in het laatste kwartier alsnog een punt uit de brand te slepen. Net voor de gelijkmaker werd een doelpunt van Faria Da Silva wegens vermeend buitenspel afgekeurd.

Op een doorweekte grasmat was het voor beide teams moeilijk om tot voetballen te komen. Toch kon Cappellen al snel dreigen. Kil zag een schot afgeblokt worden door Vande Velde en Mathyssen devieerde een voorzet van Willemsen naast. Aan de overzijde zette Kabir zich door. Joossens zag het schot echter recht op zich afkomen. Na de aanvangsfase viel de wedstrijd stil. Beide ploegen leken angst te hebben om teveel krachten te verspelen op het loodzware terrein. Halfweg de eerste helft kwam Cappellen wel heel dicht bij de openingstreffer. Na een dubbelpass met Willemsen knalde Lemaire tegen de lat en in de herneming mikte Faria Da Silva naast. Net voor het half uur viel het doelpunt wel. Brosens kon een vrije trap van Kil niet klemmen. Willemsen bediende Cornelissen die van dichtbij de 0-1 binnen duwde. Berchem reageerde via een vrije trap van Carrez die door Joossens in hoekschop werd geduwd. Niet veel later trapte Kabir over. Berchem ging op zoek naar de gelijkmaker. Via Deckers ging een schot van Kabir naast en belandde een voorzet-schot van Peers bovenop de lat.

Na de rust had Cappellen de wedstrijd stevig in handen. De thuisploeg zocht wel naar openingen, maar vond die niet. Cappellen was wel gevaarlijk. Faria Da Silva stak de bal slim tot bij Lemaire. Mathyssen kwam net te kort om de voorzet tegen de netten te duwen. Na 72 minuten leek de wedstrijd gespeeld. Faria Da Silva bracht de bal voor doel en Cornelissen stond aan de tweede paal prima geplaatst om de 0-2 binnen te duwen. Berchem gooide echter alles in de strijd. De pas ingevallen Saillart mikte eerst nog voorlangs. Niet veel later kreeg Carrez teveel ruimte waarna hij Hamdi de aansluitingstreffer voorschotelde: 1-2. Cappellen leek de wedstrijd alsnog naar hand te zetten, maar de treffer van Faria Da Silva werd onterecht afgekeurd. Geel-rood kreeg het deksel op de neus. Vande Velde kon na een vrije trap van Absisan de 2-2 op het bord zetten. De laatste kans was nog voor Cappellen, maar Destoop krulde de  bal net boven de kruising.

Berchem: Brosens; Van Den Driessche, Vande Velde, Michiels (72′ Saillart), Nwokoro; Absisan, Peers; Maluka Bimbo (65′ Hamdi), Kabir, Carrez; Van Kruijssen.
Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Deckers; Bouwman (72′ Lenaerts), Kil; Willemsen (70′ Destoop), Cornelissen, Faria Da Silva; Mathyssen.
Doelpunten: 28′ Cornelissen 0-1, 72′ Cornelissen 0-2, 77′ Hamdi 1-2 en 90′ Vande Velde 2-2.
Geel: 37′ Absisan, 52′ Volant, 70′ Hamdi, 85′ Kil, 86′ Faria Da Silva, 87′ Lemaire.