Berchem Sport – Cappellen FC 2-1

Cappellen FC heeft zich zaterdagavond flink in eigen voet geschoten. In een partij die het quasi doorlopend domineerde, gaf het op goed vijf minuten tijd alles uit handen. Berchem scoorden net voor het half uur tweemaal via Beirlant. Walen De Keyser zorgde nog voor de aansluitingstreffer, maar een tweede doelpunt volgde niet meer. Cappellen leed zo haar eerste nederlaag van het seizoen.

Cappellen, met Geuens in de plaats van Akarom, startte het best aan de wedstrijd. Walen De Keyser ging al snel aan de haal op rechts; de voorzet werd door Van Zantvoort over getrapt. Na een afgeweerde hoekschop van Deckers trapte Van Kerckhoven met zijn mindere rechter over. Net voorbij het kwartier zette Vallez zich door. Zijn plaatsbal ging net over. Cappellen zette veel druk en deed de lokale defensie meermaals naar adem happen. Maar het doelpunt viel aan de overzijde. Cappellen kreeg een aanval niet weggewerkt. Van Den Driessche bracht voor en Beirlant zette Berchem op voorsprong. Niet veel langer mocht Van Hoof te eenvoudig wegdraaien. Joossens stopte nog het schot van Pinto, maar Beirlant reageerde het snelst: 2-0 na een half uur. Cappellen wilde de achterstand snel verkleinen. Een volley van Vallez ging over en na een knappe actie van Volant trapte Van Zantvoort eveneens te hoog. Tussendoor loerde Berchem op de tegenaanval. Na een vrije trap van Joris kon Peers uithalen. Joossens hield Berchem van een derde doelpunt. In de toegevoegde tijd van de eerste helft kregen beide ploegen nog één kans. Truyts pareerde een schot van Van Zantvoort en Beirlant krulde aan de overzijde net naast.

Op een sfeervol Rooi kwam de thuisploeg het best uit de kleedkamers. Pinto kreeg een schietkans, maar verkwanselde die. Aan de overzijde legde Walen De Keyser terug tot bij Vallez die voorlangs trapte. Berchem kreeg meer vat op de wedstrijd, maar deed er ook alles om het tempo uit de wedstrijd te halen. Ref Lefever deed ook te weinig om dat een halt toe te roepen. Na een voorzet van Deckers trapte Vallez wild over. Niet veel later kreeg Vallez een nieuwe schietkans. Het vizier van de spits stond echter andermaal niet goed afgesteld. Toen een lange bal van Kil werd afgeweerd, pikte Walen De Keyser het leer op en ramde de 2-1 onhoudbaar op het bord. Vallez pakte op drie minuten tijd twee vermijdbare gele kaarten waardoor Cappellen tot tien werd herleid. Zelfs met een man minder bleef Cappellen de thuisploeg achteruit duwen, maar de vrije man vinden was uiteraard veel moeilijker. Op de tegenaanval was Berchem gevaarlijker. Joossens redde een laag schot van Cornelissen uit de benedenhoek en ook Joris stuitte op de bezoekende doelman. De beste kans voor geel-rood was nog voor Van Kerckhoven die vrijgespeeld werd door Nöstlinger. Van Kerckhoven aarzelde echter te lang om af te drukken. Cappellen verloor drie dure punten in een derby die het had kunnen, misschien wel moeten winnen.

Berchem: Truyts; Van Den Driessche, Neiman, Peers, Nwokoro (46′ Swennen), Joris; Verstraelen, Corenlissen, Pinto (58′ De Kuyffer); Van Hoof en Beirlant (78′ Saillart).
Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens (74′ Nöstlinger), Deckers, Van Kerckhoven; Verbist (29′ Akarom), Kil, Van Zantvoort; Vallez en Walen De Keyser.
Doelpunten: 25′ Beirlant 1-0, 29′ Beirlant 2-0 en 70′ Walen De Keyser 2-1.
Geel: 32′ Deckers, 32′ Cornelissen, 53′ Van Zantvoort, 69′ Vallez, 88′ Verstraelen.
Rood: 71′ Vallez (tweemaal geel)