Beerschot VA U23 – Cappellen FC 0-2

Cappellen FC heeft bij een potig Beerschot een logische zege geboekt. Nochtans had geel-rood het zeker niet eenvoudig, getuige ook de 0-0-ruststand. Na de koffie kon Cappellen echter via treffers van Van Zantvoort en Ristovic afstand nemen van de rode lantaarn uit het klassement. Cappellen FC komt zo op een gedeelde derde plaats terecht en kijkt woensdag Lille in de ogen.

Op een zeer hobbelige ondergrond trachtte Cappellen de wedstrijd al snel in handen te nemen. Na een dubbelpass met Van Zantvoort verscheen Kesteleyn al snel oog in oog met Beerschot-doelman Matijas. De man die met Antwerp de beker van België won, hield Kesteleyn van een vroege openingstreffer. Geel-rood had overwicht, maar het ontbrak aan precisie in de zone van de waarheid. Na een hoekschop van Deckers kopte Kil naast. De thuisploeg had een karrenvracht aan overtredingen nodig om Cappellen af te stoppen. Na één van de vele fouten op Verbist mocht Deckers aanleggen voor een vrije trap. Matijas haalde het schot uit de rechterbenedenhoek. Op slag van rust probeerde Symons een voorzet van Lemaire nog naar doel te verlengen, maar Matijas stond op de juiste plaats.

Na de rust schakelde Cappellen nog een versnelling hoger. Na een snelle inworp op rechts kon Symons Van Zantvoort aanspelen die het leer kurkdroog voorbij de lokale doelman trapte: 0-1. Aan de overzijde kon ook Beerschot eens echt dreigen. Na een knappe aanval trapte Muyldermans echter wild over. Cappellen zocht naar een tweede doelpunten en verzamelde op een drietal minuten evenveel kansen. Verbist vond eerst Symons die op Matijas trapte. Daarna belandde een knal van Meukens op de vuisten van de Beerschot-doelman. En ook Nöstlinger vond Matijas op zijn weg. Na een recuperatie van Symons bereikte El Madani Deckers wiens schot op de lat belandde. Beerschot probeerde wel te reageren, maar de heroptredende Joossens had bitter weinig werk op te knappen. In de slotfase kon Ristovic een hoekschop van Deckers in twee tijden tegen de touwen werken: 0-2 en wedstrijd gespeeld. In de toegevoegde tijd zag ook Tshimanga nog een poging op de lat sterven. Nöstlinger mikte in de rebound naast.

Beerschot: Matijas; Kaissi, De Kuyffer, Sqalli; De Stobbeleir (86′ Gonçalves), Van Steenwinckel, Soenen, Muyldermans; Goossens, Van Meirvenne (75’Azzaoui); Hamad.
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Geudens (21′ Meukens), Ristovic, Deckers; Kil, Van Kerckhoven; Verbist (64′ El Madani), Lemaire (64′ Nöstlinger); Van Zantvoort en Symons (83′ Tshimanga).
Doelpunten: 52′ Van Zantvoort 0-1, 88′ Ristovic 0-2.
Geel: 37′ Sqalli, 43′ Van Steenwinckel, 53′ Soenen, 54′ Symons, 57′ Kaissi.